Italian Polish German Spanish Dutch French English

Cykloturistika

Okruh Radhošťským hřebenem

65km, středně obtížná, vhodná pro silniční a treková kola
Rožnov p.R., Zubří, Zašová, Horečky, Pustevny, Skalíkova Louka, Rožnov.
Z Rožnova se vydáme po místní značené cyklostezce - modrá (č.6016), která "kopíruje" hlavní silnici do Valašského Meziříčí. Projedeme obcí Zašová a dál pokračujeme v terénu po lesních cestách. Modrá nás bude provázet až na Pustevny, kde přejedeme na cykloturistickou značenou trasu (č.46), která nás navede až do Rožnova p.R.
Zubří - v centru obce výskyt Šafránu Heuffelova a 700 let starý tis červený, nejstarší na Valašsku.
Zašová - Pramen Na Stračce, poutní místo s kamenným sloupem a obrazem P.Marie
Horečky - hotel stará Vlčina z roku 1895, skokanský areál
Frenštát p.R. - městu dominuje novorenesanční radnice, postavená v r. 1891 a finální kostel sv. Jana Křtitele z roku 1640. V radnici jsou umístěny originály soch pohanského boha Radegasta a sousoší Cyrila a Metoděje sochaře Albína Poláška.
Skalíkova Louka - turistická chata

Karviná a okolí

Karvinou vede směrem od Těrlicka přes Stonavu po silnici č. III/4687 cykloturistická trasa č.6097. Na území města trasa odbočí vlevo na ul. Svornosti a vede k darkovskému mostu Sokolovských hrdinů, pak kolem lázní Darkov, zámeckého parku a centra (Masarykovo náměstí), odbočuje vpravo na Poštovní, dále po ulicích Rudé armády a Žiškova, přes kruhový objezd, míjí litační sanatorium Lázní Darkov, odbočuje na ul. Mickiewizcovu, a to dvěma směry.
Trasa č. 6097 vede vlevo na Petrovice až k hraničnímu přechodu do Polska. Vpravo se odděluje trasa č.6110, která vede přes Mickiewiczovu, Borovského, U Farmy a Polskou ulicí do Polska přes přechod (na území města) pro malý pohraniční styk a přes turistický přechod.

Nové tematické Cyklotrasy "fajnym" městem aneb poznáváme Karvinou a okolí zahrnují 5 cyklotras s průvodcem. Cyklotrasy jsou tematicky směřovány k třem základním skupinám - dětem, sportovcům, turistům. Tři trasy jsou vedeny městem a nejbližším okolím a dvě jsou koncipovány buď pro náročnější cyklisty (jedna vede až do Beskyd), nebo pro zájemce o poznání příhraničního regionu (trasa vede do Polska)

Tyto cyklotrasy nejsou značeny v terénu orientačním dopravním značením. Jejich cílem je možnost zastavení u různých památek a zajímavostí. Základem pro orientaci cyklistů bude cykloprůvodce a mapkou a podrobným popisem trasy. Někde dojde i k navázání na existující značené trasy KČT.

Zajímavostí jsou dvě dětské trasy. Dětská trasa mini je věnována menším dětem v doprovodu rodičů a je v maximální délce vedena mimo veřejné komunikace, tj. po stezkách pro cyklisty a pěší, případně po stezkách s provozem koňského povozu. Dětská trasa maxi je určena starším dětem a mládeži, avšak zde už cyklisti pojedou poněkud náročnějším terénem podél břehu Olše.

Cykloturistické trasy

1. Cyklistické kondiční okruhy „Šostýn“ vhodné pro MTB

Výchozím bodem pro všechny kondiční okruhy je Janíkovo sedlo, které leží v údolíčku mezi Holým vrchem, Pískovnou a Červeným kamenem. Název sedla vznikl podle nadhajného Janíka, jehož hájovna v sedle dodnes stojí. Při projíždění okruhů lze navštívit Raškovu vyhlídku nebo nedalekou zříceninu hradu Šostýna. Hned několik míst na okruzích nabízí nádherný výhled na Moravskoslezské Beskydy a okolní krajinu.

• Okruh „Červený kámen“ (6,5 km/112 m převýšení) - lesní trasa kolem masívu hřebene Červený kámen, jsou zde krásné výhledy na beskydské kopce: Pustevny, Radhošť, Velký Javorník a další
    - méně náročný okruh. Pouze ve třech místech je nutno překonat kratší stoupání ve sklonu 12–14 %

• Okruh „Holý vrch“ (5 km/163 m převýšení)
    - okruh vede kolem kopce Holý vrch u Vlčovic, okruhu dominuje extrémně prudký sjezd z Janíkova sedla nad Lichnov a také brod v jiném místě trasy

- výškově nejnáročnější okruh s dlouhým stoupáním v závěru trasy ve sklonu 12–14 %.

• Okruh „Pískovna“(2,4 km/67 m převýšení) - malý, ale záživný lesní okruh v blízkosti Janíkova sedla na Červeném kameni,
    - okruh je náročný na kondici. V obou směrech překonáte vždy v úseku 500 m a ve sklonu 11–12 % převážnou část z celkového převýšení

2. Cykloturistický okruh „Paseky“ (10 km, vhodný pro treková kola a MTB)

- okruh vhodný pro rodinné výlety s dětmi, z Kopřivnice do obce Závišice, pak kolem Příboru a zpět do Kopřivnice, převážně po šotolinových polních cestách.

3. Cykloturistická trasa „Hukvaldy–Kopřivnice–Příbor“

(9,5 km, vhodné pro treková kola a MTB)

- trasa vedoucí z Příbora polními cestami (asfalt a šotolina) kolem přehrady Větřkovice a od Mnišího na Hukvaldy

Nově vybudovaná cyklostezka – 3 m široký asfaltový pás v délce 1,65 km – začíná na ul. Slezské v Novém Jičíně a končí u silnice č. II/482 z Nového Jičína na obec Rybí. Od této křižovatky je možné pokračovat po již dříve opravené polní cestě do Libhoště, nebo po státní silnici do obce Rybí. Na cyklostezku bylo přesunuto značení cyklotrasy č. 502, povrch cyklostezky je vhodný i pro bruslaře a v zimě pro běžkaře.

Cykloturistika

Pro milovníky cykloturistiky je v Ostravě připraveno téměř 180 km značených stezek a cyklistických tras pod písmeny „A“ až „Z“. Postupně jsou propojovány s cyklistickými trasami okolních obcí i trasami značenými Klubem českých turistů. Od května do září navíc vyjíždí z Ostravy do Beskyd speciální cyklobus.

"Hukvaldy-Kopřivnice-Příbor"

9,5km pro trekové kola a MTB
Trasa vedoucí z Příbora polními cestami (asfalt a šotolina) kolem přehrady Větřkovice a od Mnišího na Hukvaldy.

PŘÍBORSKÝ OKRUH
Trasa okruhu má celkem 10km. Začíná u severozápadního rohu náměstí S.Freuda, v ulici U brány. Pokračuje směrem k parkovišti Penny-marketu. Tuto část je nejlépe překonat pěšky a nasednout na kolo až po přechodu komunikace. Dále trasa pokračuje jednosměrně ulicí Lidickou do ulice Masarykovy. Na jejím konci, podjezdu pod silnicí E642, opouští město a odbočuje k Prchalovu.
V přímém směru lze z tohoto místa po cca 500 metrech navázat na trasu KČT 6039 a okruh "Kravařsko". Vyvýšená poloha Prchalova nabízí výhled na Příbor a celé panorama Beskyd. Po průjezdu osadou trasa opět klesá k říčce sedlnici. Za benzínovou pumpou se stáčí pod most a za ním vede po místní silničce k parkovišti před Boroveckými rybníky. V tomto místě naváže na trasu naučné stezky okolo Boroveských rybníků a pokračuje po zpevněné silnici zpátky k Příboru, kam vstupuje ulicí Kpt. Jaroše.
Okruh se krátce spojí s cyklotrasou KČT 6039 (Rodištěm S. Freuda) a následně je vedena k nádraží ČD. Po přechodu lávky přes Lubinu se napojuje na Radhošťskou stezku z Ostravy do Frenštátu p. R., na novou cykloturistickou trasu Hukvaldy-Příbor a další trasy KČT. Trasa okruhu poté stoupá k farnímu kostelu Narození P. Marie, jehož silueta je logem celého okruhu. Závěr trasy tvoří opět průjezd náměstím S.Freuda.